اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ونوس و آدرس veenous.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 23
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 298
:: باردید دیروز : 300
:: بازدید هفته : 1139
:: بازدید ماه : 2644
:: بازدید سال : 15549
:: بازدید کلی : 189670
معایب تحصیل در خارج از کشور


اکثر مردم رویای مهاجرت به کشور دیگری را در سر می پرورانند. برای رسیدن به این آرزو می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی این کار را انجام دهید. مطالعه مداوم در کشوری جدید همه جنبه های زندگی انسان را تحت الشعاع قرار می دهد. مهاجرت مردم از وطن خود به کشوری دیگر باعث اتفاقات جدیدی خواهد شد. این تصمیم پرهزینه و زمان بر است. قبل از اقدام، افراد باید همه جوانب را بررسی کنند. انتخاب کشور، دانشگاه و رشته تحصیلی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله از مضرات تحصیل در خارج از کشور برای شما خواهیم گفت. با ما بمان.

معایب تحصیل در خارج از کشور چیست؟

مهاجرت از زمان های قدیم یک مشکل بوده است. در گذشته مردم برای فرار از جنگ و قحطی مهاجرت می کردند، اما امروزه اهداف آنها متفاوت است. زمانی که مردم سرزمین مادری خود نمی توانند شرایط مساعدی برای زندگی خود فراهم کنند، تصمیم به مهاجرت می گیرند. مهاجرت تحت تأثیر عوامل زیادی مانند ناامنی، جنگ، شرایط اقتصادی، شرایط تحصیلی، امنیت و آزادی، شرایط اقلیمی یا جذابیت کشورهای دیگر است. تحصیل در کشورهای دیگر از نظر روانی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بیشتر اوقات، مردم چیز زیادی در مورد مهاجرت تحصیلی نمی دانند. برخی از معایب تحصیل در خارج از کشور عبارتند از:

هزینه تحصیل و زندگی

فارغ از بورسیه ها، بورسیه ها، بورسیه ها و کمک هزینه هایی که دانشگاه ها به دانشجویان ارائه می دهند، دانشجویان با هزینه های بسیار دیگری روبرو هستند. معمولا هزینه زندگی در کشور جدید نسبت به کشور خود گرانتر است و این عامل یکی از معایب تحصیل در خارج از کشور است. هزینه های بالا باعث می شود که دانشجویان علاوه بر کمک هزینه تحصیلی دانشگاه و حمایت خانواده، به دنبال کار پاره وقت باشند. نوسانات اقتصادی بین المللی و داخلی در سال های اخیر باعث افزایش هزینه های مردم شده است. برخی از افراد سعی می کنند هزینه های مالی خود را با وام پرداخت کنند. این باعث می شود آنها از نظر مالی دچار استرس شوند. برخی از شهرها هزینه زندگی بالاتری دارند. حداقل هزینه های زندگی در آلمان، فرانسه یا ایتالیا:

محل اقامت - حدود 300 یورو

بیمه: حدود 70 یورو

هزینه غذا: حدود 200 یورو

هزینه هر ترم تحصیلی: تقریباً 600 یورو

قیمت تحویل: حدود 80 یورو

یکی از معایب تحصیل در خارج از کشور احساس غربت است

در بین کشورهای مختلف، ایرانی ها نسبت به سایر کشورها حساس ترند. در نتیجه بیشتر به خانواده خود وابسته هستند. وقتی دانشجویان ایرانی برای تحصیل به کشور دیگری می روند، مدت ها حوصله شان سر می رود. احساس دلتنگی بسته به تعداد دوستان یا اقوام فرد در کشور جدید متفاوت است. کنار آمدن با شرایط و احساسات خانه و خانواده یکی از بزرگترین چالش های سفر آموزشی است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، افراد به راحتی می توانند با اعضای خانواده خود ارتباط برقرار کنند. برخی از کشورها مانند کانادا یا ترکیه مهاجران ایرانی زیادی دارند. پذیرش یک کشور از مهاجران و فرهنگ آن تأثیر بسزایی بر احساسات مهاجران دارد. بسته به شخصیت فرد و نحوه حل مشکلات، یادگیری و احساس یک خانه جدید در یک کشور جدید پس از مدتی آرام می شود.

برخورد ایده ها

دیدگاه ها و نگرش های متضاد می تواند باعث شود مهاجران دانشگاهی از کشور جدید خود احساس بیگانگی کنند. برخی از کشورها باورهایی دارند که تحمل آن برای مهاجران سخت است. به عنوان مثال، برخی رفتارها در فرهنگ مهاجران غیراخلاقی تلقی می شوند. پناهندگان دانشگاهی گاهی اوقات به دلیل ایمانشان نادیده گرفته می شوند. این باعث می شود افراد در برخی از گروه های اجتماعی غیرقابل قبول باشند. فرهنگ کشورها با یکدیگر بسیار متفاوت است و گاهی اوقات سازگاری دانش آموزان با این تفاوت ها دشوار است. زندگی در محیطی جدید، چهره های جدید، فرهنگ و زبان متفاوت احساس غربت را افزایش می دهد. این اتفاقات باعث می شود افراد تنها بودن را به جمع بودن ترجیح دهند و به تدریج روحیه آنها افسرده و ضعیف می شود. کشورهای اروپایی انتظارات زیادی از دانشجویان خارجی دارند. این انتظارات باعث افزایش فشار اجتماعی بر مردم می شود. برخی از کشورها و دانشگاه ها قوانین سختگیرانه ای برای دانشجویان بین المللی دارند.

یکی از معایب تحصیل در خارج از کشور ندانستن زبان کشور جدید است.

یادگیری زبان موضوع مهمی در طول مهاجرت تحصیلی است. گاهی این مشکل افراد را از مهاجرت تحصیلی باز می دارد. برای برقراری ارتباط با افراد، اساتید دانشگاه یا دوستان، افراد باید زبان مادری خود را بدانند. برخی از کشورها علاوه بر انگلیسی زبان مادری خود را نیز دارند. افراد هنگام تحصیل در این کشورها باید با زبان محلی آشنا باشند تا در ارتباطات روزمره با مشکل مواجه نشوند.

طبیعت

آب و هوا بر وضعیت جسمانی و خلق و خوی افراد تأثیر می گذارد. اگر شما فردی هستید که به دلیل هوای سرد دچار استرس و دلتنگی می شوید، مهاجرت به کانادا یا اروپا ممکن است گزینه خوبی برای شما نباشد. برخی از کشورها مانند نروژ، سوئد، فرانسه یا آلمان در نیمه دوم سال بارندگی و برف بیشتری دارند. این موضوع باید با روحیه شما مطابقت داشته باشد.

بررسی اهداف مهاجرت تحصیلی

گاهی افراد می خواهند پس از فارغ التحصیلی شغل مناسبی پیدا کنند و به طور دائم در آن کشور مستقر شوند. این تصور یک اشتباه بزرگ است. در چند سال گذشته، کشورهای اروپایی به دلیل کمبود کارگران ماهر، به بسیاری از افراد حقوق شهروندی و اقامت اعطا کرده اند. این امر باعث شده است که آنها در طول سال ها موضع سختی در مورد قوانین مهاجرت داشته باشند. بسیاری از کارفرمایان ملزم به استخدام کارگران محلی هستند و تحت شرایط خاصی ممکن است کارگران خارجی را استخدام کنند.

اهمیت تحصیل در خارج از کشور  چیست؟

با توجه به گسترش ارتباطات و اطلاعات، افراد تحصیل در خارج از کشور را خاص و جذاب می دانند. اما سختی ها و هزینه هایی که مردم با آن روبه رو هستند آنها را از این تصمیم باز می دارد. مهاجرت تحصیلی تصمیمی است که زندگی را تغییر می دهد. در قسمت قبل در مورد معایب تحصیل در خارج از کشور صحبت کردیم. در زیر برخی از مزایای این تصمیم را بررسی خواهیم کرد.

ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا

مهاجرت تحصیلی یورومای به افراد این امکان را می دهد که تحصیلات خود را با بهترین دانشگاه ها و بیشترین امکانات در جهان تکمیل کنند. دانشجویان بین المللی می توانند رشته مورد علاقه خود را با سبکی جدید و از زاویه ای متفاوت مطالعه کنند. مهاجرت تحصیلی مردم را با سبک جدید آموزشی، فرهنگی و سنتی آشنا می کند.

بهترین فرصت برای دیدن دنیا

مهاجرت تحصیلی فرصتی عالی برای آشنایی با یک کشور جدید است. سنت های مختلف یا دیدگاه منحصر به فرد اگر از دانشگاه های فرانسه پذیرفته شده اید می توانید به شهرهای دیگری مانند بارسلون، رم یا لندن بروید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی می توانید با موسسه آرمان من تماس بگیرید.

فرهنگ جدید

هنگامی که مردم برای اولین بار وارد یک کشور جدید می شوند، با تفاوت های فرهنگی زیادی روبرو می شوند. هر کشوری آداب و رسوم مختلفی دارد. دانش آموزان می توانند از این فضای جدید به عنوان بهانه ای برای تجربیات جدید، رشد و توسعه استفاده کنند. شما باید مردم آن کشور را درک کنید و به تفاوت های خود با آنها احترام بگذارید. تحصیل در خارج از کشور به شما کمک می کند تا علایق و فعالیت های جدیدی را توسعه دهید. به عنوان مثال، می توانید از اسکی، ورزش های آبی، گلف، صخره نوردی یا موسیقی لذت ببرید.



تعداد بازدید از این مطلب: 5
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : venous25
تاریخ : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید